Thursday, September 7, 2017

Hvad har händt med Sockerdricka och Haket?


Hvad har händt med Sockerdricka och Haket? · Updatering om förra

Illustration från "sockerdricka.se":



Jag var med i fr a tre webbcommunityn i Sverige: sockerdricka, haket och helgon.net. Jo, jag hade silverplanet och skunk med, men mycket mer marginellt.

Ang. haket.se fins en möjlighet att fråga .se, hvilket jag gjorde bruk af. Får se om jag får svar. Helgon.net tycks jag ha varit med i sedn m e m början - inbjuden af en medlem på haket. Stämde treff Malmö Stadsbibliothek, visade sig hon hade pojkvän, men hon brukade tillfället för att bjuda in mig till helgon.net.

Haket och sockerdricka tyckas nu, till skillnad från Lunarstorm, ha städats bort till och med från wikipedian. På haket och sockerdricka var hufvudsakliga verskamheten att skrifva.

Poesie och noveller och essäer.

Och det gjorde jag - och de fins ej mer!

Hans Georg Lundahl
Nanterre UB
St Nemorius diakon
och fölgeslagare, martyrer*
7.IX.2017

* Trecis, in Gallia, sancti Nemorii Diaconi, et Sociorum Martyrum, quos Attila, Rex Hunnorum, interfecit. Dödades af Attila, altså. Och "Trecis" = i Troyes. Icke långt från Catalauniska fälten. Han kallas Mémiers på franska.

No comments: