Tuesday, July 26, 2011

To lille ting om Breivik

- 1 han var frimurer* (Johanneslosjen Søjlerne) og ikke kristen fundamentalist, i hvert tilfælde i nogen katholsk sind af ordet (det sker ju at protestanter er med i losjer, desværre, f eks orangisterne på Nordirland):
- 2 jeg vet ikke hvis han fået sit liv førdervet af marxistiske byråkrater eller ikke, jeg vet at den slags marxistiske byråkrater førderver liv. Højrefolks, overidealistiske venstrefolks, kristnes, muslimske indvandrers med, selv hvis disse ofte har høje bidrag fra dem og tas i forsvar på et vis der førderver højrefolks og kristnes liv, og selv tar byråkratiet i forsvar, som de idealiseret Harun ar Rasjid i eventyrene i Tusen og En Nat. Som losjebroder var han - Breivik - ikke uten medskyld, på en måte liknende arbejderpartiets ungdom, til de perfeksjonister der vil ændre på hele menniskeslægtets mentalitet. /HGL

*Når jeg var ved at skrive etiketten "no" kom etiketten "Nicolas Flamel" op. Han er ikke selve alkemisten, uden en svensk, numere anglikansk prestemand der også er frimurer. Jeg kendte ham på den site der nu heter helgon . se, og jeg har ikke haft i hensigt at hållde inde med de debatter jeg haft mod ham der. Ser i, jeg er ikke en losjebroder.

No comments: